Wyzwania czytelnicze na 2017

Pierwszy raz biorę udział w wyzwaniach czytelniczych. Na razie spokojnie, tylko dwa. Zobaczymy jak mi będzie szło.
Tak naprawdę w obu wyzwaniach mogę ruszyć pokłady stosu książek, które planowałam przeczytać już od dawna. Mam nadzieję, że w ramach wyzwań uda mi się przeczytać przynajmniej te, które wymieniam poniżej.



1. Pierwsze wyzwanie polega na przeczytaniu książek, w których tytule zawiera się jedno ze słów ustalonych kategorii. Jak na pierwsze wyzwanie jest bardzo przyjemne i nie przymuszające do czytania konkretnych autorów, czy gatunków, czy o wskazanych miejscach. Nie mówię, że te inne wyzwania są złe, ale na początek chyba wolę mieć większą dowolność. Spośród listy książek na moim stosiku do przeczytania wybrałam już kilka tytułów:

Michel Faber - Szkarłatny płatek i biały (kolor)
Sue Monk Kidd - Sekretne życie pszczół (zwierzę)
Jodi Picoult - Dziesiąty krąg (liczba)
Nino Haratischwili - Ósme życie (liczba)
Helen Rappaport - Cztery siostry (liczba i osoba) 



Więcej informacji o tym wyzwaniu znajdziecie na Wiedźmowej głowologii.

2. Drugie wyzwanie polega na czytaniu książek polskich autorów. Bardzo lubię odkrywać rodzimych pisarzy, bo nie każdy zdaje sobie sprawę, że naprawdę mamy w naszym kraju autorów światowej klasy. Poza tym zwyczajnie lubię polskie. Tutaj z pewnością pojawią się książki:

Elżbieta Cherezińska - Harda
Elżbieta Cherezińska - Królowa
Katarzyna Bonda - Polskie morderczynie
Szczepan Twaroch - Król
Ignacy Kaprowicz - Sońka
Anna Fryczkowska - Kurort amnezja 
Remigiusz Mróz - Behawiorysta


 Więcej informacji o tym wyzwaniu znajdziecie na Poligonie domowym.
Bardzo mnie cieszy, że zaglądasz na mojego bloga.
Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad, to mnie motywuje i nadaje większy sens temu, co piszę. Chętnie zajrzę też na Twojego bloga, jeśli jakiegoś prowadzisz.