Senny Book Tag


Niektórzy zapewne wiedzą, a inni mogą się domyślać choćby po godzinach publikacji na blogu, że należę raczej do nocnych marków. Często przez to zarywam noce, a kładę się spać, kiedy już nie mogę utrzymać powiek. Ostatnio jednak w moim życiu dzieje się dość intensywnie przez co zwyczajnie brakuje mi snu. No ale co poradzę, że moje "jeszcze tylko dokończę rozdział" znaczy tyle, co dokończę "5 rozdziałów" :D

Zapraszam na Senny Book Tag, do którego nominowała mnie Monika z bloga Halmanowa.

SEN, KTÓRY POCHŁANIA BEZ RESZTY, czyli książka, od której nie można się oderwać.

Właściwie jest wiele takich książek, od których nie mogłam się oderwać. "Saga o Wiedźminie" Andrzeja Sapkowskiego, którą czytam regularnie, co jakiś czas od wielu lat, sprawia, że znikam, po prostu mnie nie ma. Jestem ja i kilka tomów o Wiedźminie, no ewentualnie jakaś kawa, herbata czy winko :)

Podobnie mam z "Mistrzem i Małgorzatą" Bułhakowa. Uwielbiam od pierwszego wejrzenia i czytam na jednym wdechu (kto by się przejmował oddychaniem, nie ma na to czasu!).

Do bardzo wciągających książek z ostatniego czasu należały również: "Mechaniczna ćma" Joanny Pypłacz, "Kostuszka" Carli Mori, "Zakazane życzenie" Jessici Khoury, "Czarny Wygon" Stefana Dardy.

Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie wspomniała o książkach Elżbiety Cherezińskiej. Jednak z nimi sytuacja ma się trochę inaczej. Owszem nie mogę się od nich oderwać, ale specjalnie staram się czytać wolniej, nie pędzić tak przez książkę, by dłużej rozkoszować się lekturą... a że spać nie mogę myśląc o nich to "dłużej" wychodzi mi marnie :P

PÓŁSEN, czyli książka, którą przeczytałaś i od razu zapomniałaś.

Skoro zapomniałam to nie bardzo pamiętam ;) Z pewnością szybko uszły mi z głowy wszelkie utwory Gombrowicza, bo jakoś nie przepadam. Było też kilka bardzo lekkich obyczajówek, które zapewniły mi przyjemne odmóżdżenie, ale niestety nie pozostawiły nic po sobie w mojej pamięci.

SEN, W KTÓRYM WIESZ, ŻE ŚNISZ, czyli książka, która jest typowym średniakiem.

Średniak? Z pewnością do średniaków zaliczyłabym "Zapomnianych bogów" Jarosława Prusińskiego. Spodziewałam się po książce znacznie więcej i potencjał był, ale niestety realizacja pozostawia wiele do życzenia.
Poza tym "Oni" Olgi Haber. Nie jest zła powieść, ale akurat do mnie trafiła.

KOSZMAR, czyli książka, po której nie mogłaś spać.

Z pewnością o koszmary przyprawiło mnie "Lśnienie" Kinga. Co prawda książka wydawała mi się momentami niepotrzebnie rozwleczona, ale zbudowany klimat był bardzo mroczny i gęsty. Nocne strachy wywołał u mnie również "Czarny Wygon" Stefana Dardy, oraz "Gałęziste" Artura Urbanowicza. Książki te mocno zakotwiczają się w czytelniku.

SEN, O KTÓRYM PAMIĘTASZ OD LAT, czyli książka, do której chętnie wracasz.

Jak wspomniałam wcześniej, pierwsze miejsce tutaj ma "Saga o Wiedźminie". Wracam również do "Mistrza i Małgorzaty", "Zbrodni i kary", "Faraona". Lubię te powroty, ponieważ za każdym razem mam wrażenie, że odkrywam coś nowego w tych książkach.

SEN, O KTÓRYM CHCESZ JAK NAJSZYBCIEJ ZAPOMNIEĆ, czyli najgorsza książka na półce.

"Uciekinier ze świętego miasta" Jacka Dyby. Nie wiem po co powstała książka, nie wiem o co w niej tak naprawdę chodzi. Jedną z gorszych jest też debiut Rafała Patoli, "Pieczęcie bogów", który czytałam szybko, żeby możliwie jak najprędzej uwolnić się od tej książki.

SEN, W KTÓRYM NIE BYŁAŚ SOBĄ, czyli książka, w której bohater nie jest człowiekiem.

Tutaj mogę wymienić wiele książek. Choćby czytana teraz przeze mnie "Władczyni Mroku" K. C. Hiddenstorm. Były też Bulwaki w "Metalowej Dolnej" Bruna Kadyny, które wciąż wspominam. Z sentymentem myślę też o wspaniałej Smoczy o jakże znaczącym imieniu Paskuda z książki "Paskuda & Co" Mgdaleny Kozak, zabawnej opowieści na jeden wieczór.

SENNE MARZENIE, czyli książka, w której chcesz żyć.

Nie ma takiej książki :) Lubię swoje życie i staram się by było w nim wszystko czego pragnę.


WSPÓLNY SEN, czyli kto ma wyśnić ten tag.

Do Sennego Book Tagu zapraszam:
Kasię z Wiedźmowej Głowologii (tak pamiętam o tym Book Tagu, co wisi nade mną u Ciebie :P jak widzisz wygrzebuję się powolnie, ale ten od Ciebie jest kolejny!)
Ewelinę z Blair Czyta
Kingę z Iskierka Czyta

Dodatkowo, na prośbę czytelniczki nominuję jeszcze dwóch Autorów:
Bruna Kadynę
Adriana Bednarka

I wszystkich innych, którzy mają ochotę wziąć udział w tym Book Tagu :) Odpowiadajcie w komentarzach lub wrzucajcie odpowiedzi na swoich blogach/profilach.
Bardzo mnie cieszy, że zaglądasz na mojego bloga.
Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad, to mnie motywuje i nadaje większy sens temu, co piszę. Chętnie zajrzę też na Twojego bloga, jeśli jakiegoś prowadzisz.