Coś dla książkoholików - Book Tag :)


Chora i pociągająca, jak rzadko. Tak, znowu! Pisanie opinii w tym stanie nie wychodzi mi zbyt dobrze, a i z czytaniem jest ciężkawo. Wszystko mi zajmuje znacznie więcej czasu, bo skupienie powoduje raczej wypranie ze wszystkich myśli, zamiast tylko z tych niepotrzebnych. Zatem jest to idealny moment, by w końcu odpowiedzieć na kilka pytań, które zadała mi Niedoskonała z bloga Book Oaza, w ramach Book Tag - Liebster Blog Award.

1. Ulubiony gatunek książek. Dlaczego ten?

Szczerze mówiąc to chyba w moim przypadku nie ma czegoś takiego, jak ulubiony gatunek. Lubię bardzo różne książki i miewam okresy, kiedy to chętniej sięgam po fantastykę, grozę, powieści historyczne lub kryminały, ale nie mogę powiedzieć, że któryś gatunek jest moim ulubionym. Chwilowo króluje fantastyka i thirillery :)

2. Książka, która według Ciebie jest kopalnią cudownych cytatów to:

Z pewnością będzie to "Mały książę", "Oskar i pani Róża", ale również "Sońka". Wiele jest książek, w których znajduję całe mnóstwo ciekawych cytatów, aż się chce w opinii zacytować z pół książki :D

3. Wolisz czytać książki polskich autorów, czy zagranicznych; dlaczego?

Teoretycznie nie wolę ani jednych, ani drugich. Doceniam po prostu dobrą książkę. Jednak jestem zwolenniczką wspierania polskich autorów, którzy mają znacznie trudniej, by zaistnieć na rynku czytelniczym. Książki w języku polskim nie są bowiem czytane na całym świecie, a wydawnictwa są wybredne wybierając pozycje wydawane w kraju, co dopiero mówić o tłumaczeniach. Uważam, że warto wspierać wszystko, co polskie, bo wtedy więcej zostaje u nas, a kraj ma szansę rozkwitnąć.

4. Używasz zakładek, czy zaginasz rogi?

Nigdy w życiu nie zgięłabym rogu kartki! Zakładek raz używam, raz nie. Chociaż posiadam piękne zakładki, niektóre sama robię, to czasami zaznaczam sobie po prostu jakąś kartką, która akurat znalazła się pod ręką. Zdarza mi się nie zaznaczyć wcale, ale też nie mam problemu z odnalezieniem miejsca, w którym skoczyłam.

5. Gdybyś przypadkiem znalazła się w swojej ulubionej serii i znała wydarzenia, co byś zrobiła? Pozwoliłabyś rozwijać im się tak, jak w książce, czy może zmieniłabyś ich bieg?

Kiedyś, wiele lat temu, odpowiedziałabym, że zmieniłabym bieg wydarzeń. Jednak obecnie widząc głębsze znaczenie w opowieści, wiem, że nie przyniosłoby to nic dobrego. Także pozostawiłabym historię taką jaka jest :)

6. Ostatnia książka, którą kupiłaś, to?

Chyba "Krzyk Persefony" Joanny Pypłacz.

7. Jaka książka najbardziej Cię wzruszyła?

Może to głupie, ale przy tego typu pytaniach zawsze wracam do "O psie, który jeździł koleją". Czytałam ją bardzo dawno temu, ale wciąż pamiętam te emocje, one wciąż we mnie żyją.

8. Książka, która najbardziej Cię rozczarowała?

Rozczarowała mnie chyba seria "Zmierzch". O ile sama historia jest ciekawa, to niestety realizacja mnie nie usatysfakcjonowała.

9. Wolisz kupować książki, czy pożyczać?

Trudno orzec. Głównie kupuję, ale i chętnie też pożyczam, jeśli nadarza się okazja.

10. Najlepsza lektura szkolna według Ciebie, to:...?

"Dziady" Adama Mickiewicza - uwielbiam, chociaż nie czytałam od lat.


Wbrew pozorom bardzo lubię Book Tagi (chociaż mało ich u mnie), ponieważ pozwalają nam się poznać. Dlatego zapraszam wszystkich czytelników do odpowiadania w komentarzach na wybrane pytania, na które ja odpowiedziałam, jak również na te, które wymyśliłam dla moich nominowanych (poniżej).
Nominuję Elę z Sonrisa Art, Monikę z Halmanowa, Kasię z Poligonu Domowego :) Mam nadzieję, że dołączycie do zabawy i podacie ją dalej :) Poza tym cały czas pamiętam, że zostałam nominowana do podobnych zabaw przez innych i obiecuję, że się wywiążę ze wszystkich!

  Moje pytania do nominowanych:   
1. Czy kolekcjonujesz jakieś gadżety książkowe? Jaki i dlaczego?
2. Ulubiony Autor? Co Cię w Nim oczarowało najbardziej?
3. Najbardziej czarująca okładka?
4. Baśń z dzieciństwa, którą do dzisiaj pamiętasz?
5. Książka, która realnie zmieniła coś w Twoim życiu lub postrzeganiu świata?
6. Dlaczego czytasz książki?
7. Najlepiej wykreowany bohater wśród ostatnich Twoich lektur?
8. Czy masz jakiś sposób na kaca czytelniczego?
9. W jakiej atmosferze najbardziej lubisz czytać? (miejsce, dodatki)
10. Którego bohatera z książki wzięłabyś ze sobą w podróż w nieznane, ku przygodzie?


Bardzo mnie cieszy, że zaglądasz na mojego bloga.
Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad, to mnie motywuje i nadaje większy sens temu, co piszę. Chętnie zajrzę też na Twojego bloga, jeśli jakiegoś prowadzisz.