WYNIKI KONKURSU - co jest największym grzechem?

Nie był to dla mnie łatwy konkurs. Tym bardziej, że miałam ostatnio dość trudny okres, dłuższy urlop trochę mi pomógł w otrząśnięciu się, aczkolwiek na koniec się pochorowałam. Także chrychając i opluwając monitor próbowałam rozwiązać konkurs w sposób najbliższy memu sercu. Wobec czego, jak widzicie na zdjęciach, wydrukowałam sobie wyłącznie odpowiedzi i dostawiając kolejne plusiki wybrałam zwycięzcę. Nie chciałam się sugerować niczym poza odpowiedziami.


W konkursie zwyciężyła Margo. Muszę przyznać, że o ile pierwsze zdanie mnie nie przekonało, to wyjaśnienie dalej uderza w czułe struny mojego serducha, więc nie mogłam postąpić inaczej :)

"Największy grzech ludzkości to dla mnie okrucieństwo wobec bezbronnych (tych którzy nie tylko nie potrafią ale i nie mogą się bronić). Żołnierzy wobec cywilów, dorosłych wobec dzieci, ludzi wobec zwierząt.
Takie okrucieństwo oczywiście rozumiem nie tylko poprzez fizyczne zadawanie bólu – może ono objawiać się również odrzucaniem i zapomnieniem o słabszych, starszych, schorowanych, ignorowanie ludzkiego cierpienia po prostu." 




W rozdaniu zwyciężył numer 9, czyli Sylwia Waligóra. We wpisie zamieszczam kadry z losowania, aczkolwiek dla niedowiarków mogę udostępnić również filmik. Jeżeli ktoś potrzebuje filmiku to uprzejmie proszę się zgłaszać poprzez e-mail rosa.czyta@gmail.com.
Zwycięzcom serdecznie gratuluję i życzę inspirującej lektury, która obnaży przed Wami brzydotę ludzkości. Bardzo chętnie zapoznam się z Waszymi opiniami, a nawet udostępnię je gościnnie, jeżeli będziecie chciały. Dziękuję też wszystkim uczestnikom za udział w konkursie, bo bez Was nie byłoby przecież żadnego konkursu.


Dla mnie osobiście największym grzechem jest zaniechanie. O ile okrucieństwo i inne paskudztwa są bardzo przerażające i smutne, to zaniechanie pozbawia nadziei, że ktoś wyciągnie do nas rękę, że spojrzy i stwierdzi, że nie zgadza się na wyrządzaną nam krzywdę. Zaniechanie, brak reakcji, obojętność można nazwać znieczulicą, ale według mnie samo słowo "zaniechanie" zawiera w sobie głębsze przesłanie. Mieści bowiem też zaniechanie wobec siebie, bez czynów, bez marzeń i dążeń człowiek staje się pustą skorupą, traci sens życia i powoli może się zmienić w potwora za najgorszych koszmarów. Zatem Kochani Moi Czytelnicy, nie pozwólcie sobie na ten grzech ani wobec siebie, ani wobec świata.

Bardzo mnie cieszy, że zaglądasz na mojego bloga.
Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad, to mnie motywuje i nadaje większy sens temu, co piszę. Chętnie zajrzę też na Twojego bloga, jeśli jakiegoś prowadzisz.